Hunkemöller wil van de zestien landen waarin de lingerieketen actief
is het hardst groeien in Duitsland. De retailer mikt op meer dan 250
verkooppunten in Duitsland aan het begin van 2016. Momenteel staat de
teller van Hunkemöller bij onze oosterburen op 180 eigen winkels en
twintig shop-in-shops.
Hunkemöller heeft als doel marktleider te worden in alle landen waar
het actief is. In Nederland en België is het naar eigen zeggen al de
grootste lingeriespeler. In Duitsland wil Hunkemöller binnen twee jaar
doorgroeien naar de top drie.
Wereldwijd beschikt de lingerieketen met de donderdag geopende
vestiging in het Duitse Würzburg over zeshonderd vestigingen. Het
laatste land waar de winkelketen onlangs zijn deuren opende is Bahrein.
Hunkemöller wil wereldwijd groeien via shop-in-shops in grote
warenhuizen, third party webshops en franchiseformules.
Ceo Philip Mountford maakte onlangs al de doelstelling bekend om over
negenhonderd winkels te beschikken. De afgelopen vijf jaar is het
winkelbestand van de lingerieketen gegroeid van 315 naar de huidige
zeshonderd vestigingen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten