Bol.com wacht met spanning op de Nederlandse entree van Amazon. Bol.com
managing director Daniel Ropers zegt niet bang te zijn voor de
etailgigant, maar er juist naar uit te kijken. “Iedereen zit elke dag op
het puntje van zijn stoel.”
Amazon lanceert volgende maand naar
verwachting zijn Nederlandse site. Volgens vd Putten kan de hele
e-commerce branche van deze stap profiteren. “Retailers moeten nu keuzes
maken. Waar liggen de kansen? Wat kunnen wij beter? Het is verstandig
je niet aan te passen aan Amazon, maar juist te kijken hoe je je als
bedrijf kunt onderscheiden. Retailers moeten zich realiseren dat
Nederland een goed doorontwikkeld online koopland is, met ongelooflijk
veel kansen voor partijen die de markt goed kennen”, aldus Ropers
tijdens het ceo-debat op de Thuiswinkel Update.
Bol.com speelde
al in op de komst van Amazon door zijn verkoopplatform open te zetten
voor derden. De retailer hoopt zo een streepje voor te hebben op de
'marketplace' van Amazon. Bonno van der Putten meldt dat er veel animo is voor het
verkopersplatform. “Het gaat niet om honderden partijen die zich bij ons
hebben aangesloten. Het zijn er veel meer.”
Of bol.com in de
toekomst afhaalpunten bij Albert Heijn gaat openen, blijft
onduidelijk.”Natuurlijk is de koppeling met de supermarkten van Albert
Heijn een logische, maar daar zijn we nu niet concreet mee bezig. Of en
hoe we het gaan doen weet ik nog niet”, zegt van der Putten.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten