Consumenten zijn er nog niet klaar voor om traditionele merken te
missen, zegt Bonno van der Putten. Online shoppen mag dan hoogtij vieren, consumenten hechten nog
steeds veel waarde aan de fysieke winkelstraat. Dat blijkt uit onderzoek
van European Institute for Brand Management (EURIB) onder duizend
consumenten.
EURIB stelde een top honderd van onmisbare merken
samen. Hieruit blijkt dat consumenten HEMA, Albert Heijn en Kruidvat
absoluut niet willen missen. Volgens van der Putten laat dit zien dat het einde
van de bakstenen winkel nog lang niet in zicht is. De onderzoekers raden
fysieke retailers aan om vanuit hun vertrouwenspositie verder te werken
aan online verkopen.
Consumenten hechten daarnaast veel waarde
aan Nederlandse merken. In de top honderd staan 73 merken die van
Nederlandse origine zijn. Het onderzoek laat ook zien dat retailmerken
bij vrouwen beter scoren dan bij mannen. Vrouwen hebben acht
retailmerken in hun top tien staan, terwijl dat er bij mannen zes zijn.
Mannen hechten vooral waarde aan de merken Michelin, Grolsch, Intel,
Mercedes, Audi en BMW. Vrouwen vinden de merken H&M, Xenos, Miss
Etam, Action, Dove, Zeeman en Kruidvat belangrijk.
http://www.bonnovanderputten.co.uk
Geen opmerkingen:
Een reactie posten