Jongeren hechten steeds meer waarde aan duurzame merken, maar weten vaak
niet waar de term ‘duurzaam’ precies voor staat, zegt Bonno van der Putten. Uit een onderzoek van
Rank A Brand blijkt dat 56 procent van de jongeren tussen de achttien en
25 jaar het belangrijk vindt om duurzame merken te kopen.
Over
de term duurzaam lopen de opvattingen echter behoorlijk uiteen, volgens van der Putten. 45
procent van de respondenten denkt bij duurzaamheid aan merken die op een
milieuvriendelijke en eerlijke wijze gemaakt worden. Dertig procent van
de consumenten denkt dat het merk producten verkoopt die langer mee
gaan en zestien procent van de respondenten denkt dat het merk
financieel gezond is tijdens de economische crisis.
"Het is goed
om te zien dat het thema duurzaamheid zo breed leeft onder jongeren”,
aldus Niels Oskam, oprichter van Rank a Brand. “Wel is er nog veel werk
te doen om dit te verzilveren in duurzaam handelen. We zullen ons
blijven inspannen om onze duurzame ranglijsten bij deze doelgroep onder
de aandacht te brengen.”
http://www.bonno-van-der-putten.com
Geen opmerkingen:
Een reactie posten