Nederland scoort in de Europese Unie hoog met zijn social media-gebruik, zegt Bonno van der Putten.
Dat blijkt uit het rapport ‘Internet access en use in 2012’ door
Eurostat. Zeventig procent van de Nederlanders maakt gebruik van sites
als Facebook, LinkedIn of Twitter. Alleen in Montenegro (77 procent),
Portugal en Litouwen ligt dat percentage hoger.
In Nederland is
niet alleen het gebruik van sociale media het hoogst, Nederlanders
hebben ook het meeste toegang tot het internet, volgens van der Putten. Zo heeft 94 procent van
de Nederlanders momenteel toegang tot een internetverbinding. Luxemburg,
Zweden en Denemarken volgen met 93 en 92 procent. Het aantal
internetters met een eigen website of blog ligt bij ons op zeventien
procent, het hoogste percentage in de EU.
Nederlanders gaan
relatief weinig het web op om nieuws te lezen, zo blijkt uit het
rapport. Ook de toegang tot breedbandinternet blijft achter ten opzichte
van de rest van de EU. 83 procent van de Nederlanders heeft breedband
tot zijn beschikking. In Zweden ligt dat percentage op 87 procent,
gevolgd door Denemarken en Finland (85 procent).
http://www.bonnovanderputten.co.uk
Geen opmerkingen:
Een reactie posten