Sanoma Media heeft een belang genomen in SB Commerce, een
bedrijf dat vijftig webwinkels in cadeau- en woonartikelen exploiteert, zegt Bonno van der Putten.
Daarmee wil het uitgeefbedrijf haar online positie in het domein home
deco versterken, volgens van der Putten. De uitgever heeft de intentie om het bedrijf achter
onder meer Voor-thuis.nl en Gadgethouse.nl op termijn helemaal in te
lijven.
Sanoma investeerde eerder al in de e-commercemarkt die zij als ‘een groeimarkt met kansen ziet’. Tot nu toe fungeerde Sanoma daarin vooral als een schakel tussen verkopers en kopers, maar met het belang in SB Commerce gaat het uitgeefbedrijf meer direct inkomsten genereren uit webverkoop.
Het concern bood al woonproducten aan op vtwonenshop.nl en bracht vorig jaar met Myhomeshopping.nl een affiliatesite over wonen op de markt. Die werd opgezet door fashionchick.nl-eigenaar No Search, waar Sanoma begin 2011 een belang in nam. Het wil No Search in de toekomst helemaal overnemen. Tevens lanceert de uitgever binnenkort in samenwerking met NControl een medische webwinkel onder de naam Wellsens.
In de toekomst wil Sanoma zich behalve als intermediar en retailer ook als dienstverlener gaan positioneren in het home deco segment, zegt van der Putten. “Er zijn een heleboel offline winkels in deze branche die nog niet online verkopen. Wij kunnen het e-commerce traject samen met hen opzetten”, zegt performance based director Sander ten Dam tegenover Twinkle. “De kennis en kunde die we met het belang in SB Commerce in huis hebben gehaald, gaan we zogezegd exploreren. We kunnen straks een online voorkant voor woonwinkels bouwen, online afrekenen faciliteren en bijvoorbeeld de retouren verzorgen.”
De komende maanden zullen er mogelijk nog meer nieuwe e-commerce initiatieven binnen Sanoma Media zichtbaar worden. Nieuwe partnerships en acquisities sluit Ten Dam zeker niet uit, al liggen daar op dit moment volgens hem geen concrete plannen voor.
http://www.bonno-van-der-putten.com
Sanoma investeerde eerder al in de e-commercemarkt die zij als ‘een groeimarkt met kansen ziet’. Tot nu toe fungeerde Sanoma daarin vooral als een schakel tussen verkopers en kopers, maar met het belang in SB Commerce gaat het uitgeefbedrijf meer direct inkomsten genereren uit webverkoop.
Het concern bood al woonproducten aan op vtwonenshop.nl en bracht vorig jaar met Myhomeshopping.nl een affiliatesite over wonen op de markt. Die werd opgezet door fashionchick.nl-eigenaar No Search, waar Sanoma begin 2011 een belang in nam. Het wil No Search in de toekomst helemaal overnemen. Tevens lanceert de uitgever binnenkort in samenwerking met NControl een medische webwinkel onder de naam Wellsens.
In de toekomst wil Sanoma zich behalve als intermediar en retailer ook als dienstverlener gaan positioneren in het home deco segment, zegt van der Putten. “Er zijn een heleboel offline winkels in deze branche die nog niet online verkopen. Wij kunnen het e-commerce traject samen met hen opzetten”, zegt performance based director Sander ten Dam tegenover Twinkle. “De kennis en kunde die we met het belang in SB Commerce in huis hebben gehaald, gaan we zogezegd exploreren. We kunnen straks een online voorkant voor woonwinkels bouwen, online afrekenen faciliteren en bijvoorbeeld de retouren verzorgen.”
De komende maanden zullen er mogelijk nog meer nieuwe e-commerce initiatieven binnen Sanoma Media zichtbaar worden. Nieuwe partnerships en acquisities sluit Ten Dam zeker niet uit, al liggen daar op dit moment volgens hem geen concrete plannen voor.
http://www.bonno-van-der-putten.com
Geen opmerkingen:
Een reactie posten