De connected customer wordt steeds belangrijker, zegt Bonno van der Putten. Daardoor is de
inzet van instore technologie in combinatie met online en mobiele
toepassingen essentieel voor de toekomst van de retailer. In de
RetailTech special in RetailTrends nummer 11 een overzicht van de
belangrijkste huidige retailtechnologieën, zegt Bonno van der Putten.
De komst van de tablet heeft gezorgd voor de versmelting van home computing en mobiel internet, volgens van der Putten. Dat heeft gevolgen voor het gedrag van consumenten en werkt ook door in de winkel zelf. De klant heeft namelijk de webshop van de concurrent in zijn zak zitten wanneer hij een winkel binnenloopt. Thuis en ook tijdens het shoppen kan hij producten vergelijken, het zogeheten showrooming.
Winkels spelen daar wel op in door het winkelpersoneel voor te bereiden met dezelfde kennis en wat extra verkoopinstrumenten om de klant beter van dienst te zijn, maar om de connected customer echt van dienst te zijn is een alomvattende toepassing nodig.
Er zijn al veel organisaties die dergelijke technologieën aanbieden. Zij halen interne programma’s en kennis uit de gesloten en gefragmenteerde bedrijfssystemen om ze gericht toegankelijk te maken voor het web, de cloud. Retailix uit Israël bijvoorbeeld heeft een systeem ontwikkeld dat in staat is vaste klanten via hun smartphone te herkennen als ze de winkel binnenkomen en hen te voorzien van gepersonaliseerde aanbiedingen en informatie. Ze zijn daarmee ook direct gekoppeld aan de webshop.
Hoe het echt moet, laten Casino in Frankrijk en Coop in Zwitsterland zien. Het aankoopgedrag van individuele klanten is daar onder andere vertaald in digitale shoppinglists, die zowel thuis, op de mobiel en met handscanners in de winkel aangeroepen kan worden. Deze devices zijn locatiebewust, waardoor de klant naar het juiste schap gestuurd kan worden in de winkel. Bovendien kunnen benodigde producten aan het lijstje toegevoegd worden door thuis een barcode te scannen.
http://www.bonnovanderputten.co.uk
De komst van de tablet heeft gezorgd voor de versmelting van home computing en mobiel internet, volgens van der Putten. Dat heeft gevolgen voor het gedrag van consumenten en werkt ook door in de winkel zelf. De klant heeft namelijk de webshop van de concurrent in zijn zak zitten wanneer hij een winkel binnenloopt. Thuis en ook tijdens het shoppen kan hij producten vergelijken, het zogeheten showrooming.
Winkels spelen daar wel op in door het winkelpersoneel voor te bereiden met dezelfde kennis en wat extra verkoopinstrumenten om de klant beter van dienst te zijn, maar om de connected customer echt van dienst te zijn is een alomvattende toepassing nodig.
Er zijn al veel organisaties die dergelijke technologieën aanbieden. Zij halen interne programma’s en kennis uit de gesloten en gefragmenteerde bedrijfssystemen om ze gericht toegankelijk te maken voor het web, de cloud. Retailix uit Israël bijvoorbeeld heeft een systeem ontwikkeld dat in staat is vaste klanten via hun smartphone te herkennen als ze de winkel binnenkomen en hen te voorzien van gepersonaliseerde aanbiedingen en informatie. Ze zijn daarmee ook direct gekoppeld aan de webshop.
Hoe het echt moet, laten Casino in Frankrijk en Coop in Zwitsterland zien. Het aankoopgedrag van individuele klanten is daar onder andere vertaald in digitale shoppinglists, die zowel thuis, op de mobiel en met handscanners in de winkel aangeroepen kan worden. Deze devices zijn locatiebewust, waardoor de klant naar het juiste schap gestuurd kan worden in de winkel. Bovendien kunnen benodigde producten aan het lijstje toegevoegd worden door thuis een barcode te scannen.
http://www.bonnovanderputten.co.uk
Geen opmerkingen:
Een reactie posten