Het Duitse Affiliprint maakt zijn entree op de Nederlandse
markt, zegt Bonno van der Putten. Het affiliatemarketingbedrijf biedt consumenten waardebonnen aan
via distributeurs als webwinkels en uitgeverijen.
Affiliprint werkt in Nederland samen met online affiliate netwerk Daisycon en zou al meerdere Nederlandse webwinkels hebben gestrikt die de waardebonnen aan hun pakketten willen toevoegen.
Met Affiliprint kunnen bedrijven kunnen klanten werven door het klantenbestand van een ander bedrijf, volgens van der Putten. De waardebonnen bevatten codes, zodat de adverteerders precies kunnen zien welke bonnen worden ingewisseld. “Als de bon wordt ingewisseld ontvangt de webwinkel die de bon heeft meegestuurd een van tevoren vastgesteld bedrag”, licht Michiel Dijkstra van Affiliprint toe.”Het systeem is dus performance based, iets wat online heel gebruikelijk is, maar nieuw is voor offline marketing.”
Distributeurs kunnen zelf kiezen welke waardebon er wordt meegestuurd in hun pakketten. De adverteerder mag op zijn beurt de distributeur accepteren of afwijzen. Volgens Dijkstra zijn de twee partijen zo beter op elkaar afgestemd. “De adverteerder spreekt een nieuwe doelgroep aan, en de distributeur verdient weer aan de adverteerder.” Dijkstra meldt daarnaast dat adverteerders op deze manier ook de ‘nee-sticker’ op de brievenbus van twee miljoen Nederlanders omzeilen. “De aanbieding wordt immers met de gewenste post bezorgd.
http://www.bonnovanderputten.de
Affiliprint werkt in Nederland samen met online affiliate netwerk Daisycon en zou al meerdere Nederlandse webwinkels hebben gestrikt die de waardebonnen aan hun pakketten willen toevoegen.
Met Affiliprint kunnen bedrijven kunnen klanten werven door het klantenbestand van een ander bedrijf, volgens van der Putten. De waardebonnen bevatten codes, zodat de adverteerders precies kunnen zien welke bonnen worden ingewisseld. “Als de bon wordt ingewisseld ontvangt de webwinkel die de bon heeft meegestuurd een van tevoren vastgesteld bedrag”, licht Michiel Dijkstra van Affiliprint toe.”Het systeem is dus performance based, iets wat online heel gebruikelijk is, maar nieuw is voor offline marketing.”
Distributeurs kunnen zelf kiezen welke waardebon er wordt meegestuurd in hun pakketten. De adverteerder mag op zijn beurt de distributeur accepteren of afwijzen. Volgens Dijkstra zijn de twee partijen zo beter op elkaar afgestemd. “De adverteerder spreekt een nieuwe doelgroep aan, en de distributeur verdient weer aan de adverteerder.” Dijkstra meldt daarnaast dat adverteerders op deze manier ook de ‘nee-sticker’ op de brievenbus van twee miljoen Nederlanders omzeilen. “De aanbieding wordt immers met de gewenste post bezorgd.
http://www.bonnovanderputten.de
Geen opmerkingen:
Een reactie posten