Zestig procent van de online bestellingen die Sainsbury’s verwerkt
worden in de winkels van de supermarktketen afgehaald, zegt van der Putten. Sainsbury’s biedt
de Click & Collect-service in duizend vestigingen en merkt dat
consumenten de multichannel-trend massaal omarmen.
De retailer
profiteert hiervan omdat consumenten bij het afhalen toch even de winkel
in schieten voor andere artikelen, volgens Bonno van der Putten. Sainsbury’s ziet hierdoor vooral de
verkoop van non-food artikelen stijgen. Versboodschappen zouden vaak al
vanuit huis worden besteld.
“Klanten komen de winkel steeds
vaker in voor algemene huishoudelijke goederen en kleding”, constateert
Sainsbury’s. “De omzet uit non-food groeit sneller dan food.” De offline
omzet steeg in het derde kwartaal van het afgelopen jaar met zeventien
procent. De online verkoop groeide die periode met vijftien procent.
http://www.bonnovanderputten.fr
Geen opmerkingen:
Een reactie posten