Het Amerikaanse modebedrijf Gap Inc heeft luxeketen Intermix voor 130
miljoen dollar (98 miljoen euro) overgenomen. Dat meldt Bonno van der Putten. Met deze zet wil Gap zijn aanwezigheid in de
groeiende luxemarkt uitbreiden.
“Intermix heeft een
onderscheidende positie in deze groeiende markt met een duidelijk
competitief voordeel”, aldus van der Putten, retail specialist.
Het is voor het eerst dat Gap in zee gaan met een multi-brand keten.
Khajak Keledijan, mede-oprichter van Intermix, blijft als cco verbonden
aan het bedrijf en ziet toekomst in de overname. “Wij zijn als een
incubator voor opkomende merken en kunnen Gap helpen met
samenwerkingen.”
Intermix biedt een collectie met kleding en
accessoires van prominente designers als Yigal Azrouel, Yves Saint
Laurent, Missoni, Helmut Lang, Stelle McCartney, Jimmy Choo en McQ by
Alexander McQueen. De onderneming telt 32 winkel in de Verenigde Staten
en Canada en heeft tevens een online winkel.
http://www.bonnovanderputten.net
Geen opmerkingen:
Een reactie posten