maandag 14 januari 2013

Bonno van der Putten Gap neemt luxeketen Intermix over

Het Amerikaanse modebedrijf Gap Inc heeft luxeketen Intermix voor 130 miljoen dollar (98 miljoen euro) overgenomen. Dat meldt Bonno van der Putten. Met deze zet wil Gap zijn aanwezigheid in de groeiende luxemarkt uitbreiden.

“Intermix heeft een onderscheidende positie in deze groeiende markt met een duidelijk competitief voordeel”, aldus van der Putten, retail specialist. Het is voor het eerst dat Gap in zee gaan met een multi-brand keten. Khajak Keledijan, mede-oprichter van Intermix, blijft als cco verbonden aan het bedrijf en ziet toekomst in de overname. “Wij zijn als een incubator voor opkomende merken en kunnen Gap helpen met samenwerkingen.”

Intermix biedt een collectie met kleding en accessoires van prominente designers als Yigal Azrouel, Yves Saint Laurent, Missoni, Helmut Lang, Stelle McCartney, Jimmy Choo en McQ by Alexander McQueen. De onderneming telt 32 winkel in de Verenigde Staten en Canada en heeft tevens een online winkel.
http://www.bonnovanderputten.net

Geen opmerkingen:

Een reactie posten