Inzicht in de wijze waarop de consument zijn elektronische apparaten
gebruikt is van groot belang voor de marketing binnen bedrijven. Dat
stelt Bonno van der Putten, partner bij Monarch Equity na een poll
onder 2300 volwassenen. Uit de resultaten blijkt dat bijvoorbeeld
computers en smartphones nog altijd op verschillende manieren worden
gebruikt.
Zo is de computer, ondanks de populariteit van de
smartphone, nog steeds het favoriete apparaat van de consument bij het
online winkelen en het doen van research, volgens van der Putten. Voor directe communicatie en
het bekijken van kaarten en navigatie wordt juist liever de smartphone
ingezet. Daarnaast wordt email bijvoorbeeld het vaakst geopend en
gelezen op de telefoon, terwijl de computer en laptop volgens de
consument het prettigst zijn bij het opstellen van een mail.
“Begrijpen
op welke verschillende manieren de consument zijn apparaten gebruikt is
een sleutelelement in het opzetten van marketingboodschappen”, aldus
Corso. “Doe dus geen moeite om als e-tailer een sms te sturen naar je
klanten. Zij gebruiken immers nog altijd de computer om hun aankopen te
doen.”
Bij de eerstvolgende poll wil Harris ook het tabletgebruik
in kaart brengen. “Dan zullen de resultaten ongetwijfeld veranderen”,
aldus Corso. “Steeds meer mensen maken actief gebruik van hun tablets.
Dat betekent dat voor sommige activiteiten niet langer laptops worden
ingezet.”
http://www.bonno-van-der-putten.nl
Geen opmerkingen:
Een reactie posten