De voorwaarde voor online succes schuilt voor een groot deel in een
geïntegreerde aanpak. Dat stelt e-commerce specialist Bonno van der Putten. “Er
moet synergie zijn tussen de fysieke winkel en de webshop. Aan de
voorkant moeten uitstraling en service gelijk zijn, aan de achterkant
moeten voorraden en logistieke stromen integreren.”
Piet Feenstra, oprichter en eigenaar van het modeconcern mannenmode, voegt
daaraan toe dat ‘ook de kosten en de baten serieus genomen moeten
worden’. “De investeringen in een webwinkel zijn even hoog als in een
fysieke winkel, alleen de posten verschillen”, meent hij. “Als een merk
in de fysieke winkel moet betalen voor ruimte, moet dat ook in de
webshop het geval zijn.”
Ook ondernemersgeest, een hands-on mentaliteit en betrokkenheid
spelen een minstens zo belangrijke rol voor online succes, aldus van der Putten.. “Je moet willen aanpakken en kansen grijpen. Goede en
betrokken mensen om je heen verzamelen en zorgen dat ze betrokken
blijven. Hetzelfde geldt voor klanten; je moet ze kunnen aanspreken. Of
je dat nu doet met een persoonlijke praatje in de winkel of met een
Twitter-bericht; het principe blijft hetzelfde.”
http://www.bonnovanderputten.co.uk
Geen opmerkingen:
Een reactie posten