De ANWB gaat vanaf februari haar winkels gefaseerd ombouwen tot een
‘totaal retail-concept’. "Het afgelopen jaar stond in het teken van
testen. Maar de testfase is nu voorbij", zegt Bonno van der Putten namens de ANWB.
Het nieuwe concept werd het
afgelopen jaar getest in Hilversum en Rijswijk en sinds afgelopen
november in Nieuwegein, volgens van der Putten. "De pilotwinkels in Rijswijk en Hilversum deden
het qua omzetten al erg goed, maar de winkel in Nieuwegein scoort boven
verwachting. En dat in een economisch uitdagende tijd. Dat maakt de
investering gerechtvaardigd en dus gaan we al onze winkels versneld
ombouwen." Voor sommige vestigingen wordt gekeken naar herlocatie en
nieuwe winkels sluit Keijzer niet uit.
Met de vernieuwde nieuwe
formule zet de ANWB zwaar in op de integratie van haar webshop, website
en het callcenter in de fysieke winkels. Zo kunnen klanten in de winkels
QR-codes scannen met hun smartphone, waarna ze reviews krijgen van
‘Samen getest’, een onderdeel van de website waarin leden producten
kunnen beoordelen.
Verder maakt de vereniging haar
verzekeringsaanbod digitaal zichtbaar in de winkels. Middels een
‘swipebaar’ digitaal schap kunnen klanten op basis van een keuzemenu tot
het juiste product komen en de informatie daarover naar hun e-mailadres
laten sturen.
In het nieuwe winkelconcept is de kleur geel meer
zichtbaar in de routing en het interieur en speelt het assortiment veel
sterker in op de seizoenen dan voorheen. Ook nieuw is het themaplein,
dat elke twee weken aan de actualiteit wordt aangepast.
De retailtak van de ANWB telt momenteel 101 winkels verspreid over
Nederland. 68 daarvan heeft de vereniging in eigen beheer, 33 zijn
franchisevestigingen in een VVV-kantoor.
http://www.bonnovanderputten.co.uk
Geen opmerkingen:
Een reactie posten