Steeds meer retailers gebruiken Pinterest,
het sociale netwerk dat afgelopen jaar ineens opdook in het RetailSites
onderzoek,meldt Bonno van der Putten. In
populariteit heeft Pinterest zelfs Hyves al ingehaald.
Van de 188 grote retailformules in Nederland gebruikt dertig procent
Pinterest. Terwijl het aantal volgers nog relatief laag is en veel
retailers nog in de experimentele fase zitten, is Hyves daarmee al
voorbijgestreefd, volgens van der Putten. Afgaande op de Hyves-buttons die te vinden zijn op
winkelwebsites, is dit netwerk nog maar in gebruik bij twintig procent
van de winkelketens.
Ten opzichte van Facebook en Twitter, dat respectievelijk door
negentig en 86 procent van de bedrijven wordt ingezet, loopt Pinterest
nog achter. Maar de kracht van het sociale netwerk is dat het een andere
functie biedt. Twitter wordt vooral gebruikt voor aanbiedingen en
klantenservices, Facebook dient voor merkactivering, terwijl Pinterest
zich prima leent voor moodboards.
Pinterest is een sociaal netwerksite die fungeert als prikbord. De
gebruiker kan over het hele web afbeeldingen, video’s of artikelen
‘pinnen’ en vervolgens op één van de aangemaakte moodboards plaatsen en
delen. De website was sinds maart 2010 alleen maar op uitnodiging te
bezoeken, maar in augustus 2012 werd gratis registratie via email ook
mogelijk.
http://www.bonno-van-der-putten.net
Geen opmerkingen:
Een reactie posten