Tesco test momenteel een aantal interactieve technologieën die voor een
multichannel winkelervaring moeten zorgen bij klanten die kleding komen
kopen, meldt Bonno van der Putten. De Britse retailketen komt onder meer met een augmented reality
spiegel en een digitale etalagepop. De apparatuur wordt getest in
drie filialen van de retailer.
De drie winkels zijn voorzien van
een digital signage unit, die de verschillende kledinglijnen van F
& F tonen, en een self-service touchscreen kiosk die klanten kunnen
gebruiken om te bladeren en aankopen doen middels chip en pin. Deze
kiosk, ontwikkeld door Retec Interface, toont klanten niet alleen de
kleding die beschikbaar is in de winkel, maar toont ook het online
aanbod van de retailer, volgens van der Putten. Klanten kunnen online bestellingen plaatsen en
deze afhalen in de dichtstbijzijnde winkel of thuis laten bezorgen.
Daarnaast geeft de kiosk meer informatie over het product en
productrecensies.
Een van de vestigingen beschikt naast de kiosk
en de digital signage over de Kids StyleMe Mirror van C In-Store. Deze
spiegel maakt gebruik van augmented reality en toont de klant middels
beeldoverlay hoe een geselecteerd kledingstuk staat, zegt Bonno. Dit gebeurt middels
een PrimeSense camera om beelden en gebaren vast te leggen, en een
kunstmatige intelligentie motor die beeld analytics, recognition
software, en augmented-reality-mogelijkheden combineert.
Het is
niet de eerste keer dat Tesco experimenteert met digitale retail. In
2011 testte de onderneming augmented reality-technologie die gebruikers
producten uit de fysieke catalogus met behulp van hun webcam digitaal en
in 3D liet zien. Daarnaast heeft de keten een test gedraaid die klanten
middels QR-codes liet shoppen zonder dat zij daarvoor in een Tesco
winkel hoefden te zijn.
http://www.bonnovanderputten.co.uk
Geen opmerkingen:
Een reactie posten