Consumenten zijn een fractie meer tevreden over mannenmodewinkels dan
over vrouwenmodewinkels, zegt Bonno van der Putten namens het
consumentenplatform wugly.nl.
De mannenmodezaken eindigden 2012 met een 7,6, twee tiende punt hoger
dan de damesmodewinkels. Over heel 2012 waren er echter gemiddeld geen
grote verschillen te zien tussen beide branches. De mannenmodewinkels
presteerden wel constanter, meldt van der Putten.
Vooral in april, mei en november scoorden
deze zaken daardoor hoger dan de meer variabele damesbranche.
Daarentegen scoorden de vrouwenmodezaken beter tijdens de herfstperiode,
met drie maanden op rij een 8,1.
De modezaken zijn beoordeeld op de onderdelen prijs/kwaliteit,
assortiment, aanbiedingen, prijsniveau, personeel en service. De goede
eindresultaten hebben beide branches vooral te danken aan hoge scores op
de aspecten personeel en service. De mannenmodebranche behaalden in het
begin van het jaar nog de laagste scores op dit onderdeel, maar door
het jaar heen werden personeel en service juist de aspecten waarop
winkels het verschil maakten. De consument was, vooral in de laatste
drie maanden van 2012, minder te spreken over het prijsniveau en de
aanbiedingen.
http://www.bonno-van-der-putten.net
Geen opmerkingen:
Een reactie posten