zondag 27 januari 2013

Bonno van der Putten "Helft webwinkeliers onderschat e-commerce"

Startende webwinkeliers verkijken zich vaak op de tijd die er nodig is voor het opzetten en onderhouden van een webwinkel,volgens Bonno van der Putten. Vijf op de tien online ondernemers heeft regelmatig met tegenvallers te maken.
PostNL constateert dat webwinkeliers het vooral moeilijk vinden om publiek naar hun winkel te trekken (vijftig procent), hun website met informatie te vullen (25 procent), en hun producten goed op de foto te zetten (24 procent), meldt van der Putten. Veel webwinkeliers vergissen zich ook in de technische en e-commerce kennis die nodig is bij het opzetten van een online shop.

Volgens het onderzoek schatten de ondernemers de loyaliteit van de online shopper ook verkeerd in. Slechts vijf procent van de consumenten is trouw en koopt altijd bij dezelfde webwinkel. 51 procent van de online shoppers komt zelfs nooit meer terug bij een webwinkel.
PostNL meent dat webwinkels meer shoppers aan zich kunnen binden door hen duidelijke prijs- en productinformatie te bieden. Daarnaast zijn goede retourvoorwaarden een klantentrekker. 69 procent van de vrouwen ziet dit als een belangrijke factor bij het doen van een aankoop.
 http://www.bonnovanderputten.co.uk

Geen opmerkingen:

Een reactie posten