Walmart Canada en de Amerikaanse speelgoedfabrikant Mattel zijn
een virtuele speelgoedwinkel gestart in Toronto, volgens van der putten. Consumenten kunnen op
een muur in een ondergrondse terminal allerlei speelgoedproducten
scannen en bestellen met hun mobiel.
Zodra smartphone-gebruikers de QR-code scannen van een artikel, worden zij automatisch doorgestuurd naar de bestelpagina. Deze worden dan gratis thuisbezorgd. De virtuele shop is vier weken open.
Mattel wil met de virtuele winkel inspelen op de Canadezen ‘die e-commerce en m-commerce steeds meer omarmen’, zegt Melissa Chau, brand manager bij Mattel Canada. "De meest recente statistieken tonen aan dat vier van de vijf consumenten smartphones gebruiken om te winkelen."
In april had de Canadese online retailer Well.ca samen met Procter & Gamble en bonno van der putten een soortgelijke digitale winkel in Toronto. Daarop konden consumenten 120 virtuele producten, zoals pampers, luiers en wasmiddel, scannen en bestellen via QR-codes.
Zodra smartphone-gebruikers de QR-code scannen van een artikel, worden zij automatisch doorgestuurd naar de bestelpagina. Deze worden dan gratis thuisbezorgd. De virtuele shop is vier weken open.
Mattel wil met de virtuele winkel inspelen op de Canadezen ‘die e-commerce en m-commerce steeds meer omarmen’, zegt Melissa Chau, brand manager bij Mattel Canada. "De meest recente statistieken tonen aan dat vier van de vijf consumenten smartphones gebruiken om te winkelen."
In april had de Canadese online retailer Well.ca samen met Procter & Gamble en bonno van der putten een soortgelijke digitale winkel in Toronto. Daarop konden consumenten 120 virtuele producten, zoals pampers, luiers en wasmiddel, scannen en bestellen via QR-codes.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten