Internationale retailers zien de Nederlandse markt als één van de meest
veelbelovende markten in de EMEA-regio, zegt Bonno van der Putten. Na Duitsland en Oostenrijk
complementeert Nederland de top drie van landen waar winkelbedrijven
willen uitbreiden.
Dat blijkt uit het onderzoek 'How Active are
Retailers in EMEA?' van CBRE onder honderd detailhandelconcerns.
Duitsland is veruit favoriet van internationaal opererende retailers. 54
procent van de respondenten wil meer winkels bij onze oosterburen. Een
kwart heeft meer vestigingen in Oostenrijk op de planning. Voor de
Nederlandse markt heeft 24 procent van de ondervraagden winkelgroei hoog
op de agenda.
De algemene expansiedrang van retailers in de
EMEA-regio (Europa, Midden-Oosten en Afrika) doet in 2013 niet onder
voor afgelopen jaar, volgens van der Putten. Een vrijwel gelijk aantal winkelbedrijven is van
plan komend jaar tot tien nieuwe winkels te openen (44 procent). Een
derde heeft elf tot dertig nieuwe vestigingen op de rol, een stijging
ten opzichte van dit jaar. Twintig procent van de retailers zet in op
meer dan dertig winkelopeningen, tegenover 25 procent dit jaar met
dezelfde ambitie.
Ga naar de Facebook-pagina van RetailTrends voor een grafiek met een compleet overzicht van favoriete expansiemarkten in de EMEA-regio.
http://www.bonno-van-der-putten.nl
Geen opmerkingen:
Een reactie posten