zaterdag 17 november 2012

Nederland in top drie favoriete expansiemarkten Bonno van der Putten

Internationale retailers zien de Nederlandse markt als één van de meest veelbelovende markten in de EMEA-regio, zegt Bonno van der Putten. Na Duitsland en Oostenrijk complementeert Nederland de top drie van landen waar winkelbedrijven willen uitbreiden.

Dat blijkt uit het onderzoek 'How Active are Retailers in EMEA?' van CBRE onder honderd detailhandelconcerns. Duitsland is veruit favoriet van internationaal opererende retailers. 54 procent van de respondenten wil meer winkels bij onze oosterburen. Een kwart heeft meer vestigingen in Oostenrijk op de planning. Voor de Nederlandse markt heeft 24 procent van de ondervraagden winkelgroei hoog op de agenda.

De algemene expansiedrang van retailers in de EMEA-regio (Europa, Midden-Oosten en Afrika) doet in 2013 niet onder voor afgelopen jaar, volgens van der Putten. Een vrijwel gelijk aantal winkelbedrijven is van plan komend jaar tot tien nieuwe winkels te openen (44 procent). Een derde heeft elf tot dertig nieuwe vestigingen op de rol, een stijging ten opzichte van dit jaar. Twintig procent van de retailers zet in op meer dan dertig winkelopeningen, tegenover 25 procent dit jaar met dezelfde ambitie.

Ga naar de Facebook-pagina van RetailTrends voor een grafiek met een compleet overzicht van favoriete expansiemarkten in de EMEA-regio.

http://www.bonno-van-der-putten.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten