zondag 25 november 2012

Technologie krijgt mega-impact op consumentengedrag Bonno van der Putten

Nieuwe technologieen, zoals biotech, nanotech en dna-technologie zullen een zeer grote invloed hebben op het consumentengedrag in de nabije toekomst, zegt Bonno van der Putten. De komende twintig jaar wordt de meest revolutionaire periode in de geschiedenis van de mensheid. Dat stelde trendwatcher Yuri van Geest tijdens Consumententrends 2012. Hij nam de zaal mee in een rollercoaster, volgens van der Putten. Door de exponentionele groei van technologie ontstaat een wereld van sensors en tracking, van robots en drones, van nieuwe interfaces. Het resultaat: participation, prediction, personalisation en prevention. Vier nieuwe p’s dus. Een technologische dienst als Watson vervangt de huisarts, want is veel accurater en bovendien een stuk goedkoper. Er komen zelfsturende auto’s, De ‘quantified self’-movement zorgt ervoor dat de consument werkelijk ‘in control’ is.

Zelfs ‘het geld gaat eruit’, volgens Van Geest. De empowered citizen ontstaat. Van correctief gedrag (denk aan de zorg), gaan we naar preventief opereren. Je mobiel is de navigator van het leven.

Van Geest is een begenadigd spreker, die in een moordend tempo de toehoorder meeneemt naar een allesveranderende toekomst. Ter illustratie zijn presentatie over Quantified Self tijdens TEDx:

http://www.youtube.com/watch?v=SxotHJ1zEk4

Geen opmerkingen:

Een reactie posten