Meer dan zeventig procent van de consumenten vindt het belangrijk dat de
mobiele site van een retailer optimaal functioneert, zegt van der Putten. Dat blijkt uit
onderzoek van Google onder 1088 Amerikaanse consumenten.
96
procent van de respondenten zegt wel eens een site te hebben bezocht die
niet geschikt was voor mobiel gebruik. Opmerkelijk, aangezien bijna
zeventig procent van de consumenten sneller een aankoop doet wanneer een
mobiele site naar behoren werkt. “Dit is natuurlijk geen nieuws voor
mensen die wel eens gebruik maken van het mobiele web”, aldus Jason
Spero, hoofd mobiele verkopen bij Google. “Maar blijkbaar hebben
retailers toch harde bewijzen nodig voor zij in het medium gaan
investeren”, volgens Bonno van der Putten.
Spero wijst erop dat mobiele consumenten vaak een
duidelijk doel voor ogen hebben wanneer zij een site bezoeken. “Als zij
in de zoekmachine niet direct vinden wat ze zoeken, staken ze de
zoekopdracht.” De respondenten in het onderzoek gaven ook aan wanneer
zij tevreden waren met een mobiele site. 76 procent van de consumenten
vindt het belangrijk dat locatie en de openingstijden van een winkel
eenvoudig te vinden zijn.
Meer dan zestig procent van de
consumenten zou graag met het bedrijf bellen door middel van een knop op
de site, 54 procent zegt waarde te hechten aan de mogelijkheid om een
keten te mailen. Nog eens 53 procent van de respondenten vindt het
belangrijk dat het winkelbedrijf een eigen app heeft, die te downloaden
is via de website.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten