Wilt u weten hoe uw online winkel ten opzichte van (internationele) best
practices scoort? Dan is dit uw kans! Meedoen aan de ING Retail
Jaarprijs Beste Bricks & Clicks 2012 betekent dat – aan de hand van
de GfK Shopexperience-methode – uw webshop uitgebreid wordt
gebenchmarkt.
De methode gaat uit van de shopbeleving door de
klant, zegt Bonno van der Putten. De meting vindt plaats door gekwalificeerde mystery-shoppers die
op een gestructureerde wijze een online aankoopproces doorlopen en
vastleggen in een scoremodel.
Specifiek voor de ING Retail
Jaarprijs is de methode uitgebreid met de multi-channel dimensies
(bricks & clicks). Daarbij wordt in ieder van de vijf processtappen
(oriëntatie tot en met fullfilment) gemeten hoe de synergie tussen de
fysieke en de online winkelomgeving is ingevuld. Ook dit aspect wordt
afgezet tegen internationale benchmarks.
De jury zal de
uitkomsten gebruiken als input voor de besluitvorming, volgens van der Putten. De winnaar van de
ING Retail Jaarprijs Beste Bricks & Clicks, 2012 ontvangt van GfK
het volledige rapport en een inhoudelijke sessie (t.w.v. € 7.500,-). De
nummers 2 en 3 ontvangen hun Shopexperience- score (t.w.v. € 1.250,-).
Inschrijven is nog mogelijk tot en met 19 oktober.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten