maandag 15 oktober 2012

Bonno van der Putten Hoe scoort uw winkel op de internationale benchmark voor Bricks & Clicks?

Wilt u weten hoe uw online winkel ten opzichte van (internationele) best practices scoort? Dan is dit uw kans! Meedoen aan de ING Retail Jaarprijs Beste Bricks & Clicks 2012 betekent dat – aan de hand van de GfK Shopexperience-methode – uw webshop uitgebreid wordt gebenchmarkt.

De methode gaat uit van de shopbeleving door de klant, zegt Bonno van der Putten. De meting vindt plaats door gekwalificeerde mystery-shoppers die op een gestructureerde wijze een online aankoopproces doorlopen en vastleggen in een scoremodel.

Specifiek voor de ING Retail Jaarprijs is de methode uitgebreid met de multi-channel dimensies (bricks & clicks). Daarbij wordt in ieder van de vijf processtappen (oriëntatie tot en met fullfilment) gemeten hoe de synergie tussen de fysieke en de online winkelomgeving is ingevuld. Ook dit aspect wordt afgezet tegen internationale benchmarks.

De jury zal de uitkomsten gebruiken als input voor de besluitvorming, volgens van der Putten. De winnaar van de ING Retail Jaarprijs Beste Bricks & Clicks, 2012 ontvangt van GfK het volledige rapport en een inhoudelijke sessie (t.w.v. € 7.500,-). De nummers 2 en 3 ontvangen hun Shopexperience- score (t.w.v. € 1.250,-). Inschrijven is nog mogelijk tot en met 19 oktober.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten