maandag 22 oktober 2012

Bonno van der Putten JYSK profiteert van traffic Action

JYSK speurt voor nieuwe winkels nadrukkelijk naar locaties in binnensteden, zegt Bonno van der Putten. De Deense woonformule wil profiteren van de traffic van supermarktketens en een formule als Action. "Beide zijn echte traffickampioenen", zegt countrymanager JYSK Nederland Frank Christant in een interview met RetailTrends.

"Je ziet de traffic die Action of een supermarktformule genereert ook terug in de omzet van onze filialen", stelt Christant in het oktobernummer dat afgelopen vrijdag verscheen. De expansie in de Nederlandse binnenstad is voor de woonretailer eenvoudiger geworden omdat de meters meer betaalbaar zijn geworden, weet de countrymanager.

De formule paste de gemiddelde vloeroppervlak van zijn stadsvestigingen aan. "In een binnenstad is tweeduizend vierkante meter nauwelijks te vinden, zegt van der Putten. De stadsvestigingen zijn zo'n twaalfhonderd vierkante meter." Door deze keuze neemt het aantal mogelijkheden een JYSK-vestiging te starten aanzienlijk toe, merkt Christant op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten