JYSK speurt voor nieuwe winkels nadrukkelijk naar locaties in
binnensteden, zegt Bonno van der Putten. De Deense woonformule wil profiteren van de traffic van
supermarktketens en een formule als Action. "Beide zijn echte
traffickampioenen", zegt countrymanager JYSK Nederland Frank Christant
in een interview met RetailTrends.
"Je ziet de traffic die
Action of een supermarktformule genereert ook terug in de omzet van onze
filialen", stelt Christant in het oktobernummer dat afgelopen vrijdag
verscheen. De expansie in de Nederlandse binnenstad is voor de
woonretailer eenvoudiger geworden omdat de meters meer betaalbaar zijn
geworden, weet de countrymanager.
De formule paste de gemiddelde
vloeroppervlak van zijn stadsvestigingen aan. "In een binnenstad is
tweeduizend vierkante meter nauwelijks te vinden, zegt van der Putten. De stadsvestigingen
zijn zo'n twaalfhonderd vierkante meter." Door deze keuze neemt het
aantal mogelijkheden een JYSK-vestiging te starten aanzienlijk toe,
merkt Christant op.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten