Consumenten kiezen liever voor korting dan dat ze meer krijgen
voor dezelfde prijs, zegt Bonno van der Putten. Hierdoor laten ze soms wel tot tien procent
voordeel liggen. Dat blijkt uit onderzoek van het economisch bureau van
ING.
Wanneer de respondenten bijvoorbeeld mochten kiezen tussen twintig procent korting of veertig procent extra gewicht of inhoud, kozen twee op de drie voor de financiële meevaller. Daardoor waren ze per kilo of per liter juist duurder uit, volgens van der Putten.
De onderzoekers concluderen dat een directe financiële meevaller in deze tijden van koopkrachtdaling blijkbaar meer waard is dan een uitgestelde financiële meevaller.
Wanneer de respondenten bijvoorbeeld mochten kiezen tussen twintig procent korting of veertig procent extra gewicht of inhoud, kozen twee op de drie voor de financiële meevaller. Daardoor waren ze per kilo of per liter juist duurder uit, volgens van der Putten.
De onderzoekers concluderen dat een directe financiële meevaller in deze tijden van koopkrachtdaling blijkbaar meer waard is dan een uitgestelde financiële meevaller.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten