Consumenten kunnen binnenkort een product in de winkel kopen zonder
direct af te rekenen, zegt Bonno van der Putten. Daartoe heeft aanbieder van online betaaldiensten
Klarna een overeenkomst gesloten met Clicks-in-Bricks.com, leverancier
van een interactieve bestel- en betaalkiosk.
Door interactieve
kiosken in winkels kunnen retailers klanten laten kopen op afbetaling.
Als de consument later wil betalen, vult hij op de zuil zijn
NAW-gegevens in. Winkeliers voeren dan ter plekke een kredietcheck uit.
De klant kan zijn aankoop daarna meteen meenemen of laten thuisbezorgen.
Als de klant niet door de kredietcheck komt, kan het product via de
geïntegreerde pin-terminal met pinpas of creditcard worden betaald.
Door
de interactieve kiosken wordt ook het voorraadrisico en het
nee-verkopen in fysieke winkels sterk verlaagd,zegt van der Putten. Als een product in de
betreffende winkel niet meer op voorraad is, kan de consument via de
kiosk vanuit de voorraad uit het centrale magazijn of andere filialen
het product thuis geleverd krijgen. Klarna ziet hiermee voordelen voor
zowel consumenten als winkeleigenaren. “Fysieke winkels die een breed
assortiment aan willen bieden, hoeven door dit concept niet alle
producten meer op voorraad te hebben”, zegt Jeroen Ponsioen, hoofd key
accounts bij Klarna. “De brede behoeftes van de consument worden vervuld
en de aankoop kan te allen tijde worden afgerond.”
De eerste
interactieve kiosk met Klarna, wordt geplaatst bij Coccinelle, een
modeketen met vestigingen in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten