Het logistiekbedrijf Kiala heeft een ‘E-Commerce Award Paris 2012’ in de
wacht gesleept. De Frans-Duitse onderneming ontwikkelde een service,
die internetklanten van merken en merkdistributeurs in staat stelt om
pakketten te laten leveren in hun eigen winkels. Met de prijs wordt de
innovatie op het vlak van e-commerce beloond.
Volgens de
onderneming vergroot ‘Kiala Click & Collect’ de toestroom naar
winkels en komt de service de rentabiliteit van de e-commerce activiteit
van klanten ten goede. “Wanneer een klant een via internet besteld
pakket afhaalt in de winkel, kan hij de gelegenheid aangrijpen om
aanvullende aankopen te doen. Voor winkeliers is er een rechtstreeks
economisch belang in die zin dat de winkels zullen profiteren van
‘cross-selling’ en ‘up-selling’ effecten”, aldus mede-oprichter en
voorzitter Denis Payre.
Sinds de oprichting heeft Kiala al
meerdere vernieuwende en belangrijke toepassingen in het domein van de
verkoop op afstand gelanceerd. Eerder won het bedrijf al een ‘E-commerce
Award’ voor de ‘Swap’-service, waarmee klanten een defect product voor
een werkend product konden inruilen. In februari 2012 werd Kiala
overgenomen door wereldleider UPS.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten