Mannen zijn een steeds interessantere doelgroep voor etailers in
fashion. De online markt voor vrouwenmode is nog steeds groter dan de
markt voor mannenkleding, maar laatstgenoemde boekt een hogere groei, volgens Bonno van der Putten.
Online mannenmode groeit
jaarlijks met dertien procent, tegenover tien procent bij vrouwenmode.
Mede door die forse stijging lanceerden grote ketens als Banana
Republic, Gap en J Crew een online shop voor mannen.
Mannen
zouden een interessante doelgroep zijn omdat ze het liefst in één keer
een grote aankoop doen, terwijl vrouwen veel vaker het web afspeuren en
vervolgens helemaal niets kopen. Volgens Ben Lerer, oprichter van de
online shop Thrillist, houden mannen wel van mode, maar zien ze het niet
zitten om uren door een drukke winkelstraat te slenteren. “Zeker de
jonge generatie mannen geeft om kleding en praat er graag over.”
De
webshop probeert het winkelen voor mannen zo eenvoudig mogelijk te
maken. Thrillist stelt sitebezoekers twee à drie vragen en stelt aan de
hand van de antwoorden vast tot welke categorie de klant behoort, volgens van der Putten. Dit
kan bijvoorbeeld de categorie ‘metroseksueel’, ‘hipster’ of ‘financiële
jongen’ zijn.
De site toont de bezoeker vervolgens items die bij
zijn persoonlijkheid passen, zodat hij niet uit honderden producten
hoeft te kiezen. Bij enkele andere etailers kunnen mannen er voor kiezen
om een lading kleding te laten opsturen, zodat zij thuis op hun gemak
kunnen kijken welk item zij leuk vinden, en welke niet.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten