maandag 22 oktober 2012

Bonno van der Putten Etailers mikken op modebewuste man

Mannen zijn een steeds interessantere doelgroep voor etailers in fashion. De online markt voor vrouwenmode is nog steeds groter dan de markt voor mannenkleding, maar laatstgenoemde boekt een hogere groei, volgens Bonno van der Putten.
Online mannenmode groeit jaarlijks met dertien procent, tegenover tien procent bij vrouwenmode. Mede door die forse stijging lanceerden grote ketens als Banana Republic, Gap en J Crew een online shop voor mannen.

Mannen zouden een interessante doelgroep zijn omdat ze het liefst in één keer een grote aankoop doen, terwijl vrouwen veel vaker het web afspeuren en vervolgens helemaal niets kopen. Volgens Ben Lerer, oprichter van de online shop Thrillist, houden mannen wel van mode, maar zien ze het niet zitten om uren door een drukke winkelstraat te slenteren. “Zeker de jonge generatie mannen geeft om kleding en praat er graag over.”

De webshop probeert het winkelen voor mannen zo eenvoudig mogelijk te maken. Thrillist stelt sitebezoekers twee à drie vragen en stelt aan de hand van de antwoorden vast tot welke categorie de klant behoort, volgens van der Putten.  Dit kan bijvoorbeeld de categorie ‘metroseksueel’, ‘hipster’ of ‘financiële jongen’ zijn.

De site toont de bezoeker vervolgens items die bij zijn persoonlijkheid passen, zodat hij niet uit honderden producten hoeft te kiezen. Bij enkele andere etailers kunnen mannen er voor kiezen om een lading kleding te laten opsturen, zodat zij thuis op hun gemak kunnen kijken welk item zij leuk vinden, en welke niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten