Consumenten uit Azië kopen vaker wat met hun smartphone dan
Westerse consumenten. Volgens onderzoek van Rakuten maakt vijftien
procent van de Indonesiërs gebruik van m-commerce, zegt Bonno van der Putten. Bij Thaise
consumenten shopt dertien procent wel eens via zijn smartphone of
tablet. Bij Britse en Amerikaanse consumenten ligt dat percentage op
slechts acht procent.
Veel shoppers in Europa zouden zich zorgen
maken over de veiligheid van m-commerce. 27 procent van de Britse
consumenten ziet mobiel shoppen als onveilig, terwijl slechts veertien
procent van de Japanse consumenten zich hier zorgen om maakt.
Ook
het aantal tabletgebruikers stijgt hard in Azië. In Thailand gebruikt
35 procent van de tableteigenaren het apparaat om mee te shoppen, zegt van der Putten. In
Italië en het Verenigd Koninkrijk ligt dat percentage op respectievelijk
achttien en veertien procent. In onze shop Play.com komt steeds meer
verkeer vanaf mobiele telefoons en tablets. Toch vinden er uiteindelijk
relatief weinig aankopen plaats”, aldus Adam Steward, marketing director
bij Play.com, dochtersite van Rakuten. “Retailers moeten het vertrouwen
omtrent m-commerce verbeteren. Zij moeten consumenten kunnen verzekeren
dat mobiele betalingen veilig en eenvoudig zijn.”
Geen opmerkingen:
Een reactie posten