Het Nederlandse lingeriemerk Hunkemöller heeft een eerste winkel in
Zweden geopend. De vestiging in de stad Malmö staat niet op zichzelf. De
ondermodeketen wil groeien tot een wereldwijd merk met distributie via
meerdere verkoopkanalen in 2014, zegt Bonno van der Putten. Daarom opent het de komende jaren onder
meer nog tien tot vijftien winkels in Zweden.
“We hebben het strategische besluit genomen om uit te breiden in
Scandinavië. Afgelopen jaar hebben we in Denemarken al een groei van 35
procent gerealiseerd en verwachten we een groei van 25 procent in 2013”,
zegt Philip Mountford, ceo van Hunkemöller. “We zien Zweden als een
belangrijk land voor onze uitbreiding in Scandinavië en gezien de
concurrentie ter plaatse, denken wij met onze modische collecties en
onze prijs-kwaliteitverhouding een goede plek in de markt te kunnen
veroveren.”
Op dit moment heeft Hunkemöller meer dan vijfhonderd verkooppunten in
Europa en in een deel van het Midden-Oosten. Maar daar blijft het niet
bij. Naast de opening van Zweedse winkels heeft het lingeriemerk voor de
Duitse markt gekozen als voornaamste expansieland. In de rest van de
wereld wil het merk de komende jaren voornamelijk groeien via
shop-in-shops in grote warenhuizen, via third party webshops en via
franchise formules.
Als onderdeel van haar groeiambities
ontwikkelde Hunkemöller een nieuwe multichannel contactstrategie, volgens van der Putten.
Tijdens het deze maand gehouden Smart Retail Marketing Event toonde
marketing director Adriana Hoppenbrouwer een filmpje met daarin de
verschillende kanalen die de lingerieketen hiertoe inzet.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten