vrijdag 26 oktober 2012

Bonno van der Putten Hunkemöller opent eerste winkel in Zweden

Het Nederlandse lingeriemerk Hunkemöller heeft een eerste winkel in Zweden geopend. De vestiging in de stad Malmö staat niet op zichzelf. De ondermodeketen wil groeien tot een wereldwijd merk met distributie via meerdere verkoopkanalen in 2014, zegt Bonno van der Putten. Daarom opent het de komende jaren onder meer nog tien tot vijftien winkels in Zweden.
“We hebben het strategische besluit genomen om uit te breiden in Scandinavië. Afgelopen jaar hebben we in Denemarken al een groei van 35 procent gerealiseerd en verwachten we een groei van 25 procent in 2013”, zegt Philip Mountford, ceo van Hunkemöller. “We zien Zweden als een belangrijk land voor onze uitbreiding in Scandinavië en gezien de concurrentie ter plaatse, denken wij met onze modische collecties en onze prijs-kwaliteitverhouding een goede plek in de markt te kunnen veroveren.”
Op dit moment heeft Hunkemöller meer dan vijfhonderd verkooppunten in Europa en in een deel van het Midden-Oosten. Maar daar blijft het niet bij. Naast de opening van Zweedse winkels heeft het lingeriemerk voor de Duitse markt gekozen als voornaamste expansieland. In de rest van de wereld wil het merk de komende jaren voornamelijk groeien via shop-in-shops in grote warenhuizen, via third party webshops en via franchise formules.

Als onderdeel van haar groeiambities ontwikkelde Hunkemöller een nieuwe multichannel contactstrategie, volgens van der Putten. Tijdens het deze maand gehouden Smart Retail Marketing Event toonde marketing director Adriana Hoppenbrouwer een filmpje met daarin de verschillende kanalen die de lingerieketen hiertoe inzet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten