Het online retailkanaal is het afgelopen jaar met 41 procent
gegroeid. Dat blijkt uit cijfers van Icecat, zegt Bonno van der Putten.
De vraaggroei bleef achter, maar zal de stijgende ontwikkelingen naar
verwachting gaan volgen.
Om goed zicht te krijgen op het groeiproces van het online
verkoopkanaal verzamelt Icecat mondiaal productspecificaties van
fabrikanten onder retailkanalen, zoals webshops, veilingen en
productvergelijkers. Zo blijkt dat het aantal merken dat online
producten verkoopt in zijn geheel met 26 procent is toegenomen, volgens van der Putten.
Traditioneel zijn elektronica en media hierbij goed vertegenwoordigd.
Daarnaast blijkt dat het aantal informatieaanvragen over producten,
via de shops en vergelijkers, met veertien procent is gestegen. Volgens
Icecat is dat een indicatie van de daadwerkelijke vraagontwikkeling
onder de consument. Hieruit vloeit voort dat er meer webwinkels worden
gelanceerd en dat daar meer merken en soorten producten te koop zijn.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten