EBay brengt same-day-delivery met haar nieuwe 1-uurservice naar een
ander level, zegt Bonno van der Putten. De veilingsite bezorgt in San Francisco producten van
Macy’s, Target en Finish Line binnen één uur bij klanten thuis. Dat liet
eBay weten tijdens de presentatie van de vernieuwde website.
De
veilingsite liet verder weten de shopping experience op mobiele
apparaten te willen verbeteren. Daar ligt veel potentie omdat de omzet
uit mobiele aankopen de afgelopen twee jaar van twee naar tien miljard
dollar steeg. De e-commerce speler lanceerde daarom een eigen app,
waarop foto’s groter afgebeeld worden en de navigatiestructuur beter
werkt. Bovendien kunnen gebruikers hun eBay- en PayPal-account aan
elkaar linken, om zo betalen eenvoudiger te maken.
De nieuwe
site heeft qua opzet veel weg van het digitale prikbord Pinterest volgens van der Putten. Als
consumenten online een leuke afbeelding tegen komen, kunnen zij die
toevoegen aan hun eigen prikbord op eBay Feed. EBay toont de gebruiker
vervolgens producten die op de site worden verkocht, en die bij zijn of
haar smaak passen.
EBay werkt daarnaast aan een applicatie
waarin consumenten kunnen zien hoe een kledingstuk in bijvoorbeeld een
etalage hen zou staan. Gebruikers moeten het kledingstuk scannen, waarna
eBay dat beeld samenvoegt met een opgeslagen foto. Vind de consument
het gewenste item inderdaad goed staan, dan kan het meteen worden
besteld. Een bezoek aan de fysieke winkel is dan niet meer nodig.
Verwacht
wordt dat eBay met deze applicatie en met de nieuwe 1-uurservice
behoorlijk wat marktaandeel van fysieke retailers zal wegsnoepen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten