maandag 15 oktober 2012

Bonno van der Putten EBay zet in op bezorgservice en mobile experience

EBay brengt same-day-delivery met haar nieuwe 1-uurservice naar een ander level, zegt Bonno van der Putten. De veilingsite bezorgt in San Francisco producten van Macy’s, Target en Finish Line binnen één uur bij klanten thuis. Dat liet eBay weten tijdens de presentatie van de vernieuwde website.

De veilingsite liet verder weten de shopping experience op mobiele apparaten te willen verbeteren. Daar ligt veel potentie omdat de omzet uit mobiele aankopen de afgelopen twee jaar van twee naar tien miljard dollar steeg. De e-commerce speler lanceerde daarom een eigen app, waarop foto’s groter afgebeeld worden en de navigatiestructuur beter werkt. Bovendien kunnen gebruikers hun eBay- en PayPal-account aan elkaar linken, om zo betalen eenvoudiger te maken.

De nieuwe site heeft qua opzet veel weg van het digitale prikbord Pinterest volgens van der Putten. Als consumenten online een leuke afbeelding tegen komen, kunnen zij die toevoegen aan hun eigen prikbord op eBay Feed. EBay toont de gebruiker vervolgens producten die op de site worden verkocht, en die bij zijn of haar smaak passen.

EBay werkt daarnaast aan een applicatie waarin consumenten kunnen zien hoe een kledingstuk in bijvoorbeeld een etalage hen zou staan. Gebruikers moeten het kledingstuk scannen, waarna eBay dat beeld samenvoegt met een opgeslagen foto. Vind de consument het gewenste item inderdaad goed staan, dan kan het meteen worden besteld. Een bezoek aan de fysieke winkel is dan niet meer nodig.

Verwacht wordt dat eBay met deze applicatie en met de nieuwe 1-uurservice behoorlijk wat marktaandeel van fysieke retailers zal wegsnoepen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten