De mobiele verkopen in China stijgen harder dan ooit, zegt Bonno van der Putten. Uit cijfers van
iResearch blijkt dat er in het tweede kwartaal voor 1,8 miljard dollar
via mobiele telefoons is verkocht, een stijging van maar liefst 488
procent op jaarbasis.
M-commerce is in China goed voor 4,3
procent van de totale retailverkopen. Volgens iResearch stijgt dit
aandeel in 2015 tot tien procent. Dit komt omdat steeds meer Chinese
consumenten over een smartphone zullen beschikken.
Grote online
spelers in China proberen ondertussen massaal marktaandeel te vergaren
op de mobiele retailmarkt. Etailgigant Taobao kon in het tweede kwartaal
75,6 procent van alle mobiele verkopen in China op zijn naam zetten. De
etailer steekt met kop en schouders boven concurrenten als 360buy en
Tencent uit, welke respectievelijk goed zijn voor 6,2 procent en 3,9
procent van de mobiele verkopen. Volgens van der Putten verwacht Het onderzoeksbureau dat deze
partijen in de toekomst flink wat marktaandeel van Taobao afsnoepen.
http://www.bonnovanderputten.co.uk
Geen opmerkingen:
Een reactie posten