Makro introduceert een derde belevingswereld in zijn vernieuwde winkelconcept.
Na een 'Digital World' en een 'Urban Outdoor'-zone, die pionierden in
de vestiging van Eke, krijgen de Makro-warenhuizen van Machelen en
Sint-Pieters-Leeuw nu als eersten een BeautyWorld, waar alles rond
schoonheid en persoonlijke verzorging wordt samengebracht.
Alles voor schoonheid
BeautyWorld moet volgens Makro een soort "apart universum binnen de winkels" vormen, waar alle producten binnen de categorie ‘schoonheid’ (in de ruimste zin van het woord) voor de consument samenkomen: de 'wereld' bevat alles gaande van verzorgingscrèmes tot elektrische tandenborstels.Ook beleving speelt daarbij een zeer centrale rol: gebaseerd op een uitgebreide bevraging bij klanten, heeft de dochter van het Duitse Metro-concern sterk geïnvesteerd in kleurgebruik, zegt Bonno van der Putten. Wit krijgt er de hoofdrol om een cleane en overzichtelijke indruk te geven, displays zijn er in verschillende vormen en hoogtes en testers voor elke display laten klanten zelf kennis maken met de producten.
Richting Carrefour Planet?
Opvallend is dat de Makro-vestigingen op deze manier steeds meer van typische ‘cash & carry’-loodsen naar heuse hypermarkten evolueren, waar elke categorie voor een eigen shopperbeleving staat. Dat idee werd eerder door Carrefour uitgeprobeerd in het (enigszins geflopte) Planet-concept.BeautyWorld is vanaf vandaag geopend in de Makro-winkels in Machelen en Sint-Pieters-Leeuw, zegt van der Putten. Het is echter de bedoeling om dit concept in de toekomst ook in de andere vestigingen te gaan toepassen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten